Kültür Sanat

Küründen Kabare, ötekiliğe değil içimizden birine odaklanıyor

Perşembe, 16 Kasım 2017

Seyhan Arman, Artı Haftasonu programında Küründen Kabare’yi anlattı.

Seyhan Arman, Artı Haftasonu programına konuk oldu. Son oyunu Küründen Kabare’yi anlatan Arman, “Küründen kabare ötekiliğe değil içimizden birine odaklanıyor” dedi.

Bir yol hikâyesi…

“Serpil aslında çok açık ve gerçekçi bir karakter. Tiyatroda ya da sinemada gördüğümüz alışılagelmiş trans temsilleri gibi değil, daha güçlü bir yerde duruyor. Nerde olduğunu nerede durduğunu bilen birisi. Kendisine biçilmiş bir yol var ve o yola mecbur olmadığını biliyor. Bu yüzden Küründen Kabare’de bir yol hikâyesi anlatıyoruz.”

Farklılıklar değil benzerlikler

“Trans olmayı hep farklılıklar ve “öteki” olmak üzerinden anlatıldığını görüyoruz. Hep aynı sonlar, hep aynı ajite bir dil, “translar ne kadar zavallı hayatlar yaşıyor, bu acılara tabii ki dayanamıyorlar” sanatın translar için sürekli kullandığı bir yöntem.  Küründen Kabare’de tersinden bir şekilde benzerlikler üzerinden anlatıyoruz Serpil’in hikâyesini.”

“Annem benim hikâyem sandı”

“İnsanlar benim gerçek hikâyem sanıyor, en son Antalya’da oynadığımızda annem ve abim de izlemeye geldi. Annem de benim kendi hikâyem sanmış. Hatta bir sahnede Serpil’in abisi bisikleti üzerine sürüyor, oranın gerçek olduğunu düşünerek abime kızmaya niyetlenmiş. Kurmaca bir hikâye oynuyoruz. Tabii ki, transların yaşadığı olaylardan kesitler muhakkak var ama bir kişinin hikâyesi değil bu.”