Kültür Sanat

Mekân seramik gibi katı bir madde midir?

Pazartesi, 26 Mart 2018

Ankara Çankaya’da bulunan Çağdaş Sanatlar Merkezi’nde dört kadın sanatçının işlerinin yer aldığı 4+1 sergisi mekân algısını seramikle sorguluyor.

Ankara Çankaya’da bulunan Çağdaş Sanatlar Merkezi’nde dört kadın sanatçının işlerinin yer aldığı 4+1 sergisi mekân algısını seramikle sorguluyor. Esma Burcu Sereli, Işıl Tüfekçi Ardıç, Mehtap Morkoç ve Aytuna Cora’nın seramik işleri “içimde mekân”, “kapalı mekân”, “kendi mekânım” ve “kurduğum mekân” kavramlarını ele alıyor.

Aytuna Cora, İçim

Aytuna Cora’nın, “An” işi ile açılan sergi evi imleyen bir çalışma ile devam ediyor. Beş ayrı işi bulunan Cora’nın ardından Mehtap Morkoç’un Kentsel Fragmanlar’ı ile sürüyor. Morkoç’un seramik yerleştirmesi içine olduğumuz mekânı sorgulatıyor.

Mehtap Morkoç, Kentsel Fragmanlar

Esma Burcu Sereli’nin sergideki seramik işleri hareketi ve evin içini bir arada ele alıyor. Akışkan seramik işleri kimi zaman köşe yastığı kimi zaman köşe takımı kimi zaman da rafta diziliveriyor.  Sergide işlerini görebileceğiniz bir diğer sanatçı Işıl Tüfekçi. Tüfekçi seramiği “çocuklukla” bağlantılandırmış. “En güzel salıncak evde olandı”, “Çocuk işte” ve diğer işleri çocuk imgesine yer veriyor.

Esma Burcu Sereli, Masadakiler

Seramik mekân kadar katı mıdır?

Sergi metninde mekânı “muhteşem bir kurmaca, evrensel boşluktan kopuş, doğayla insan arasındaki sınır, bir o kadar da kendini dış dünyadan koruma, yalıtma, kendine ait bir sığınak” cümleleri tanımlıyor. 

Işıl Tüfekçi Ardıç, Çocuk İşte

Mekânın seramikle ele alınması, mekânın seramik gibi katı ya da şekil verilebilen bir şey olup olmadığını tersinden bir düşünüşle seramiğin mekân kadar katı olup olmadığını düşündürüyor. Tüm bu işler dört kadın sanatçı tarafından yapıldığı için işin içine ister istemez cinsiyetin belirlediği mekân da giriyor. “4+1” özellikle mekânı sorgulayanlar için mutlaka görülmesi gereken bir sergi.

“4+1” Çağdaş Sanatlar Merkezi Abidin Dino Sergi Salonu’nda 30 Mart Cuma’ya dek ziyaret edilebilir.