Bennu Yıldırımlar, Pelin Esmer ve 51 yıllık mevzu | Kaos GL Haber Portalı

Medya

Bennu Yıldırımlar, Pelin Esmer ve 51 yıllık mevzu

Pazartesi, 21 Mayıs 2018

Tarihte bugünün haberi 1967 yılı Tercüman gazetesinden.

Fotoğraf: Rejisör Caroline Gazal Normandi cami önünde 

Tercüman gazetesi 1967 yılında bugün “Rejisör ‘Kadın’ olunca minarede çekilecek film ‘Rejisörsüz’ çevrildi” başlıklı bir haber yayınladı.

Gazete, Fransız yazar ve rejisör Caroline Gazal Normandi’nin, “Genç Türkiye” isimli belgesel çekimi için İstanbul’a geldiğini, belgeselde yer almasını istedikleri Cami minaresinden görüntüler için ise minareye çıkış izni alamadığını yazıyor.

Haberde genç müezzinin 'nazik' bir şekilde, rejisör Normandi’ye, kadının cami minaresine çıkmasının şer'an caiz olmadığı açıklaması yaptığı da belirtiliyor. Filmin bu bölümü rejisörsüz çekiliyor.

Kadın sinemacılar bugün de cinsiyetçilikle mücadele ediyor

Kadın sinemacılar aradan geçen 51 yıla rağmen cinsiyetçi uygulamalarla mücadele ediyor.

Nisan ayında gerçekleşen 37. İstanbul Film Festivali’nde Altın Lale’yi kazanan Vuslat Saraçoğlu’nun “Borç” adlı filmine ilişkin cinsiyetçi yorumda bulunan Posta gazetesi sinema yazarı Kerem Akça’ya karşı da sinemacı 150 kadın “Yeter” başlığıyla bir metin yayınlayarak Sinema Yazarları Derneği’ni (SİYAD) Kerem Akça'nın üyeliğini gözden geçirmeye davet etti.

Kerem Akça, Vuslat Saraçoğlu’na ödülünü takdim eden Pelin Esmer için şöyle konuştu:

“#istfilmfest18 yarışmasının en zayıf halkası Borç2a verilen ödül, Gökhan Tiryaki’siz bir hiç olduğunu kariyeri boyunca ispatlayan Pelin Esmer’in yeni Pelin Esmer’ler yaratma çabası olarak algılanabilir. İnsani ama sinemasız filmler çeken kadın yönetmenleri cesaretlendirme isteği.”

Akça kadın sinemacıların tepkileri üzerine sosyal medya hesabından özür içeren bir açıklama yayındı.

Her başarılı kadının arkasında…

Bu yıl düzenlenen 71'inci Cannes Film Festivali'nde büyük ödül Altın Palmiye için yarışan Ahlat Ağacı filminin kırmızı halısında Murat Cemcir'in Bennu Yıldırımlar'ı arkaplana iterek verdiği pozlar halen sosyal medyada cinsiyetçi tavır olarak eleştiriliyor.

Fotoğraf: 71. Cannes Film Festivali'nden