10/03/2017 | Yazar: Kaos GL

Kaos GL; 15. İstanbul Bienali’nin küratörleri Michael Elmgreen ve Ingar Dragset ile Bienal Sergi Koordinatörü Özkan Cangüven ile derneğin ofisinde bir araya geldi.

Bienal küratörleri Kaos GL’yi ziyaret etti Kaos GL - LGBTİ+ Haber Portalı

Kaos GL; 15. İstanbul Bienali’nin küratörleri Michael Elmgreen ve Ingar Dragset ile Bienal Sergi Koordinatörü Özkan Cangüven ile derneğin ofisinde bir araya geldi.

15. İstanbul Bienali’nin küratörleri Michael Elmgreen ve Ingar Dragset ile Bienal Sergi Koordinatörü Özkan Cangüven, Kaos GL Derneği’ni ziyaret etti. Dün (9 Mart) derneğin Ankara’daki ofisine gelen küratör ve sanatçılar derneğin kültür sanat alanındaki çalışmaları, “Gelecek Queer” sergisi, Kaos GL’nin bu yıl yapılması planlanan sergisi ve Türkiye’deki LGBTİ hareketi hakkında bilgi aldı.

Kaos GL Derneği Akademik ve Kültürel Çalışmalar Koordinatörü ve 2015 yılında sanatseverlerle buluşan “Gelecek Queer” sergisi küratör yardımcısı Aylime Aslı Demir’in ev sahipliğinde gerçekleşen buluşmada Elmgreen ve Dragset, farklı ülkelerdeki mekan üzerine çalışmalarını aktardı. Nazilerin katlettiği eşcinseller için Berlin’de inşa edilen anıtın yapım sürecinin arka planını Kaos GL çalışanları ile paylaştı.

Bu senenin bienali hakkında Kaos GL çalışanlarına bilgi de veren Elmgreen ve Dragset, Kaos GL’nin 90’ların ilk yarısında başlayan örgütlenme serüvenini dinledi. Park, ‘gey bar’, dernek, sokak, sanal alem gibi mekanlar üzerinden sohbet eden Elmgreen, Dragset, Cangüven ve Kaos GL çalışanları; güncel sanat, 15. İstanbul Bienali'nin "iyi bir komşu" teması ve LGBTİ mücadelesi üzerine fikirlerini paylaştı.

Elmgreen ve Dragset hakkında

1995 yılından bu yana birlikte çalışan sanatçı ikilisi Elmgreen & Dragset’in (Michael Elmgreen, fahri doktor ve Ingar Dragset, fahri doktor) çalışmaları, yerleştirme, heykel, performans ve tiyatro dâhil pek çok sanat türüne uzanıyor. Eserleri, İstanbul (2013, 2011, 2001), Liverpool (2012), Singapur (2011), Moskova (2011, 2007), Venedik (2009, 2003), Gwangju (2006, 2002), São Paulo (2002) ve Berlin (1998) bienallerinde sergilenen sanatçılar, 2000 yılında New York Guggenheim Müzesi tarafından verilen Hugo Boss Ödülü’nün son aday listesinde yer aldı ve 2002 yılında Berlin, Hamburger Bahnhof, Nationalgalerie der Preis’e (Ulusal Galeri Ödülü) layık görüldü. Elmgreen & Dragset, 2012’de Londra, Trafalgar Meydanı’ndaki Dördüncü Kaide Komisyonu’na seçildi. 2015’te ise Norveç Bilim ve Teknoloji Üniversitesi’nden (NTNU) fahri doktor unvanı aldılar.

Daha önceki küratörlük projeleri arasında, 2009’da 53. Venedik Bienali’nde Danimarka ve İskandinav Pavyonları’nda sergiledikleri The Collectors (Koleksiyonerler), tek bir sergi için iki ulusal pavyonu ilk defa birleştirmesi nedeniyle Curating Worlds (Dünyaların Küratörlüğünü Yapmak) adını taşıyan Özel Mansiyon ödülüne layık görüldü. İkili, günümüzün kamusal alan kavramı üzerine yeni bir diyalog başlatmak amacıyla 2013’te, Münih kentinin tümüne yayılmak üzere, A Space Called Public (Kamusal Denilen Bir Alan) adını taşıyan geniş kapsamlı, geçici bir kamusal sanat projesi yürüttü. Aynı yıl Londra’daki Victoria and Albert Müzesi’nde gerçekleşen Tomorrow (Yarın) adlı sergilerinde, müzenin daimi koleksiyonundan aldıkları resimleri, mobilyaları ve el yapımı eserleri sergiledikleri bir ortam tasarladılar. İkilinin daha önceki küratörlük projeleri arasında, Susanne Pfeffer ile birlikte, Künstlerhaus Bremen’de gerçekleştirdikleri Not a Drop But the Fall ve Kopenhag’da Avrupa Kültür Başkentleri programı kapsamında düzenledikleri Update (Güncelleme) (1996) adlı performans temelli festival sayılabilir. İki sanatçı halen, Eylül 2016’da Berlin’de, König Galeri’de açılacak olan Others (Ötekiler) adlı serginin küratöryel çalışmalarını sürdürüyor.

Elmgreen & Dragset aynı zamanda Uluslararası Bergen Festivali’nde (2008) sahnelenen L’Amour de Loin (Uzaktan Aşk) operası, Berlin Staatsoper’de (2008) sahnelenen Faustus, The Last Night (Faustus, Son Gece) operasının ve Opéra de Lyon (2006) ile Paris, Théâtre du Châtelet’nin (2006) sanat yönetmenliğini birlikte üstlendiler. İkilinin tiyatro oyunları arasında, ilk kez Skulptur Projekte Münster’de (2007) sahnelenen Drama Queens (Drama Kraliçeleri) ve Performa 11 için hazırladıkları Happy Days in the Art World (2011) (Sanat Dünyasında Mutlu Günler) yer alıyor.

Elmgreen & Dragset’in New York City Rockefeller Center’da (Public Art Fund, 2016) yerleştirilmiş olan Van Gogh’s Ear (Van Gogh’un Kulağı) adlı dik yüzme havuzu heykelinin merakla beklenen açılışı da dün gerçekleştirildi. İkilinin yakın zamandaki diğer solo sergileri ise Pekin’de Ullens Çağdaş Sanat Merkezi Büyük Salon’da (2016) sahnelenen kurgusal bir sanat fuarı olan The Well Fair; Seul’deki Samsung Sanat Müzesi PLATEAU’da (2015) sergilenen Deleuze esinli havalimanı Aéroport Mille Plateaux (Bin Yayla Havalimanı) olarak sıralanıyor. Elmgreen & Dragset ayrıca Danimarka Ulusal Galeri, Kopenhag (2014), Astrup Fearnley Museet, Oslo (2014), Boijmans Van Beuningen Müzesi, Rotterdam (2011), ZKM Modern Sanat Müzesi, Karlsruhe (2010), Museo de Arte Contemporáneo de Castilla y León (2009), Enerji Santrali, Toronto (2006); Serpentine Gallery, Londra (2006), Tate Modern, Londra (2004) ve Kunsthalle Zürich (2001) gibi dünyadaki pek çok sanat kurumunda solo sergiler açtı.


Etiketler: kültür sanat
İstihdam