21/12/2020 | Yazar: Kaos GL

Yönetmenliğini Metin Akdemir’in gerçekleştirdiği “Hayalimdeki Sahneler” 23 – 25 Aralık 2020 tarihlerinde İstanbul Modern’in internet sitesi üzerinden çevrimiçi ve ücretsiz olarak seyirci ile buluşuyor.

“Hayalimdeki Sahneler” dijital gösterime giriyor Kaos GL - LGBTİ+ Haber Portalı

İstanbul Modern Sinema, Türk sinemasından yeni filmleri bir araya getirdiği “Biz de Varız!” programının dokuzuncusunu 17- 30 Aralık tarihleri arasında çevrimiçi ve ücretsiz olarak takipçilerine ile paylaşıyor.

“Biz de Varız!” programında, birçok festivalde gösterime girmiş ve ödül almış yeni yapımlar bulunuyor. Etkinlikte gösterimlerin yanı sıra filmlerin yönetmen ve oyuncularıyla da kısa söyleşiler düzenleniyor. Programın belgesel seçkisinde ilk gösterimini 57. Antalya Altın Portakal Film Festivali’nin Ulusal Belgesel Film Yarışması’nda yapan ve yönetmenliğini Metin Akdemir’in gerçekleştirdiği “Hayalimdeki Sahneler” filmi 23 – 25 Aralık tarihlerinde yayında olacak. Filmi izlemek için kayıt formu 23 Aralık, saat 19.00'da İstanbul Modern’in internet sitesi üzerinden yayınlanacak. Film çevrimiçi ve ücretsiz olarak erişime açılacak.

24 Aralık’ta ise film ekibinin katılımı ile bir söyleşi gerçekleştirilecek. İstanbul Modern’in YouTube sayfası üzerinden izlenebilecek söyleşi saat 21.00’de başlayacak.

Hayalimdeki Sahneler

Metin Akdemir, yönetmen, Atıf Yılmaz’ın Dul Bir Kadın (1985), Kadının Adı Yok (1987) ve Yavuz Özkan’ın İki Kadın (1992) filmlerindeki kadın karakterlerin ilişkilerinde örtük bir kuir ihtimali barındırdığına inancı ile araştırmalara başlayarak bir belgesel çeker.

Film davet ettiği filmlerin oyuncuları ve sinema yazarlarıyla bu olasılığı tartışırken, öte yandan o filmlere kendi hayaline uygun yeni aşk sahneleri çeker ve filmleri öyle tamamlar. 1980’lerde güçlenmeye başlayan kadın karakterlerine kuir gözlükle bakarak Yeşilçam’ın o dönemki cinsel politikasını sorgulayan Hayalimdeki Sahneler, sinemanın hayal perdesinde de yeni bir olasılık kurguluyor.

Yönetmen Akdemir filmi kaosGL.org’a şöyle anlatmıştı:

“Çok mutlu ve heyecanlıyım. Oldukça duygusal bir proje. Kadın çalışmaları yüksek lisans yaparken Türk sinemasındaki kadınlar arasındaki homososyal ilişkilere dair bir tez yazmak istedim ancak bu konuyu çalışmak isteyen bir akademisyen bulamadığım için yapamadım. Sonra, 2015 yılında bunun filmini yapmak istedim. O dönem ki yapımcım Boysan Yakar ile beraber ‘Sansürsüz Sinema Fonu’na başvurduk o fonun desteği ile IFİstanbul pitching platformunda yarıştı. O tarihten sonra da hem filmin hem de bizim başımıza talihsiz şeyler geldi. Biliyorsunuz bir trafik kazasında Boysan’ı kaybettik. Boysan’ın ardından üç yıl boyunca bir şey yapamadım. Ancak bu üç yılın sonunda filmi bitirmem gerektiğini düşündüm; bir sürü insanın emeği vardı… Son bir buçuk yılda da filmi bitirdik. Nihayet elimizde bitmiş bir “Hayalimdeki Sahneler” filmi var. “Çekilemeyen Sahneler” olarak planladığımız filmin ismini de değiştirdik. Eski ismin hayalimizdeki metaforu karşılamadığına karar verdik.”


Video Haber İkon  İlgili Video:


Etiketler: kültür sanat
Nefret