25/01/2019 | Yazar: Aslı Alpar
Alison Gates, nakışlı eserlerinde, feminist teorinin gündemine aldığı, kamusal / özel alanı tartıştırıyor.
Alison Gates, nakışlı eserlerinde, feminist teorinin gündemine aldığı, kamusal / özel alanı tartıştırıyor.
private – public / özel – kamusal
Hayatımızı kuşatan, varlığımızı –farklılıklarımızı- “kusur” olarak sunan görsellere başkaldırıyoruz! Her Cuma, eserleriyle görsel sanatlarda kadın ve LGBTİ temsilini güçlendiren sanatçılara yer veriyoruz.
İmge, beden cinsellik galeride bu hafta Alison Gates’in dikişli işleri yer alıyor. Gates kendini sanatçı, akademisyen, eğitimci, yazar, araştırmacı, feminist ve eleştirmen olarak tanımlıyor. Eserlerini, pek çok farklı malzeme ile üreten Gates, bu galeride yer paylaşacağımız dikişleri için de “feminist metinler” diyor.
“Kadın geleneği / zanaatı” olarak adlandırılan nakışı kullanarak ürettiği eserlerinde, feminist teorinin gündemine aldığı, kamusal / özel alanı tartıştırıyor ve “samimiyet”, “görünürlük” gibi meseleleri dert ediniyor.
Sözü Alison Gates’in nakışlarına bırakalım.
unseen / görünmeyen
trespass / izinsiz geçiş
ambition / hırs
insincerity / samimiyetsiz
Alison Gates’in tüm işleri için burayı ziyaret edebilirsiniz.
İlgili haber:
İmge, beden, cinsellik (40): Elise Schunke işleriyle
İmge, beden, cinsellik (41): jellyfishcakes’in işleriyle
İmge, beden, cinsellik (42): Liz Nania
İmge, beden, cinsellik (43): Virginia Mori
İmge, beden, cinsellik (44): Sheena Liam
İmge, beden, cinsellik (45): Jordyn McGeachin işleriyle
İmge, beden, cinsellik (45): Rachel Harmeyer’in işleriyle
İmge, beden, cinsellik (46): Ezra W. Smith’in işleriyle
Etiketler: kültür sanat