14/04/2017 | Yazar: Kaos GL

Oyun, tiyatro izleyicisini toplumsal ikiyüzlülükle hesaplaşmaya çağırıyor.

‘Küründen Kabare’ ilk kez seyirciyle buluştu Kaos GL - LGBTİ+ Haber Portalı

Oyun, tiyatro izleyicisini toplumsal ikiyüzlülükle hesaplaşmaya çağırıyor.

Sinema ve tiyatro oyuncusu Seyhan Arman’ın, hayatın her alanında dayatılanlara karşı kendi yazıp oynadığı tek kişilik tiyatro oyunu “Küründen Kabare’’ 13 Nisan Perşembe günü ilk gösterimini gerçekleştirdi.

“Küründen Kabare”; toplumsal şiddetin en açık şekline maruz kalan bir trans bireyin hikayesini bu kez farklılıklar üzerinden değil, benzerlikler üzerinden anlatmayı seçiyor. “Tarihi gerçekten ezilenler yazacaksa, başrol bizim olmalı” diyen ve hayatta kalmak için direnen Serpil’in trajik ama bir o kadar da ironik hikayesinin gerçek olaylarla kurgulandığı oyun için özel kostüm ve sahne dekoru hazırlandı.

Seyhan Arman’ın yazıp oynadığı Küründen Kabare’yi Melisa İclal Yamanarda yönetiyor. Dramaturgluğunu Sinem Özlek’in yaptığı oyunun, dekor ve kostüm tasarımı; Aslı Ersüzer’e, ışık tasarımı ise Cem Yılmazer’e ait. Oyun, Beşiktaş Belediye Başkanı Murat Hazinedar’ın da desteği ile prömiyerini Afife Jale Tiyatrosu’nda yaptı. Yoğun ilginin olduğu oyunu oyuncular Ayta Sözeri, Haki Biçici ve Derya Karadaş da izledi.

“Küründen Kabare” ile herkesi şaşırtan, duygulandıran, güldüren ama en çok kendini sorgulatan Seyhan Arman, “Ben gerçeğin ta kendisiyim” dediği Serpil karakteri için şunları söyledi:

“Küründen Kabare’de bir zamanlar haber bültenlerinde dehşet saçarken gördüğünüz, o çok eğlendiğiniz mekandaki şen şakrak solistliğinden bildiğiniz, yoldan geçerken çaktırmadan süzdüğünüz, cinayet haberlerinde ne de sık rastladığınız… ama transseksüellikle ilgili ne kadar fikriniz, olumlu ya da olumsuz ne kadar önyargınız olursa olsun aslında daha önce hiç tanışmadığınız Serpil’le tanışacaksınız. Küründen Kabare, bu toplumda bir transseksüel olarak yaşamanın hikayesini içerden bir bakışla anlatıyor.”

Küründen Kabare hakkında

Küçük yaşlarda, okulda aslında başarılı da bir öğrenciyken kendisindeki farklılığı ağabeyi, babası ve çevresindekiler fark edip psikolojik ve fiziksel şiddet uygulamaya başlayınca çaresiz ailesinin yanından Ankara’ya, ordan da İstanbul’a kaçan Serpil, şimdi 30’lu yaşlarında… “Yirmi bin dolara mal ettiği kadınlığıyla” bir trans bireydir.

Bir yandan, sonunda bulduğu “en iyi seçenek”le telefonda devre mülk tatil satmaya, bunu yapabilmek için her telefonla müşterisinin, patronunun kısacası “diğerleri”nin beklentisini karşılamaya çalışırken, bir yandan da alay edilen çocukluğundan, yıllardır görmediği ailesine, seks işçiliği, radyo DJ’liği yaptığı zamanlardan, ilk uzun ilişki serüvenine, Sarı Sinan’ın adamlarından canını kurtarmak için kendine Diyarbakırlı Deli Serpil lakabını yapıştırıvermesinden, ilk “çark”a çıkma deneyimine, bu toplumda bir transseksüel olarak yaşamanın hikayesini içerden bir bakışla seyirciyle paylaşır.

Serpil, herkes ya da herhangi biri gibi şu sıralar gerçekten bir call center’da çalışmakta mıdır yoksa alışık olunduğu üzere çoktan bir trans cinayetine kurban mı gitmiştir? Muammadır. Herkesin her gün daha fazla para kazanmak ya da işten kovulmamak, birine kendini beğendirmek ya da onaylanmak, iyi geçinmek, aman başını belaya sokmamak için şekilden şekle girdiği bir dünyada Serpil “kendi gibi olmak”tan başka bir “tercih” yapmamıştır... Geriye kalan ya da yaşamaya zorlandığı hayatsa, herkes gibi, onun için de; içinde toplumsal ahlaktan ezberlenmiş ön yargılara, ekonomik zorluklardan, aile hayatına pek çok denklemi barındıran maruz bırakılmış bir zorluklar ve zorunluluklar silsilesidir aslında.

Küründen Kabare künye:

Yazan- Oynayan: Seyhan Arman

Yönetmen: Melisa İclal Yamanarda

Dramaturg:Sinem Özlek

Sahne-Kostüm Tasarım: Aslı Ersüzer

Işık Tasarım: Cem Yılmazer

Yönetmen Yardımcısı: İlsu Olcahan Kubak

Müzik Direktörü: Ceren Özkarataş

Müzik Operatörü: Baran Yüksel

Ses Operatörü: Figen Adıgüzel

Işık Operatörü: Mustafa Genç

Müzik-Şarkı Sözleri: Seyhan Arman

Dış Ses: Engin Alkan


Etiketler: kültür sanat
İstihdam